Opgaver for Kassereren

1.  Generelt:

• Betale regninger, herunder tilmelding til BS
  • Sikre at alle konti er i plus
  • Sende bilag på alle betalinger til bogholderen. For akivering og indtastning i regnskabssystemet
  • Besvare henvendelser fra medlemmerne
  • Hvert kvartal underrettes bestyrelsen om klubbens økonomiske status
  • Søge bevillinger hos kommunen
  • Betale startgebyrer til løb/stævner.

2.  Føre kontrol med Bogholder og Kontingent kassererens arbejde:

• Kontrolerer at bogholderen henter filer fra banken og bogføre dem i regnskabssystemet
    - i perioden 5.1. til 1.3. hvor kontingenter betales gøres det hver fredag resten af året hver måned.
  • Kontrolerer at bogholderen bogfører de betalte faktura i regnskabssystemet
  • Kontrolerer at kontingent kassereren har udsendt faktura på kontingent for sæsonen. (Alle medlemmer og begynder)

3.  Års-hjul:

September:

• Opstille budget til generalforsamlingen i samråd med bestyrelsen og de enkelte udvalgsformænd.

Oktober:

• Revisionsmøde: De 2 valgte revisorer, bogholder og barkeeper deltager.

November:

• Sende opkrævninger for udeblivelse fra stævner. (Hvis ikke disse er udsendt løbende)

December:

• Kontroler alle betaling til træner i ungdomsafdelingen.

Januar:

• Søge tilskud til kurser for instruktører og trænere hos DIF eller Gentofte Kommune
  • Forberede den årlige indrapportering af medlemstal og aldersfordeling til CFR i sammarbejde med Kontingent Kassereren. (senest 1. feb.)
  • Betale kontingent til DKF.

Februar:

• Kontrollerer at kontingent kassereren har søgt Gentofte Kommune om medlemstilskud til unge under 25 år. (senest 1. marts)
  • Rykke de medlemmer der mangler at betale deres kontingent. (I samarbejde med kontingent kassereren).

Marts:

• Sende opkrævninger for udeblivelse fra o-løb. (Hvis ikke disse er udsendt løbende)

April:

• Ekskluderer de medlemmer der stadig ikke har betalt kontingent. Efter aftale med resten af bestyrelsen.

Maj:

• Udsende faktura til de medlemmer, der selv skal betale for deres bådplads på, eller nøgle til, Trænings Center Bagsværd
    - i sammarbejde med Idratslederen, der står for kontakten til Kredsen og fordeler klubbens bådpladser på TCB, mellem private og ungdomsafdelingen.

4.  Kassererens vigtige oplysninger:

• Alle vigtige oplysninger koder m.m. opbevares på bestyrelsens admin.side.